Pensioner är ett av många viktiga arbetsområden för er som arbetsgivare. Ibland kan det vara svårt att både hålla koll på allt som tjänstepensionen innebär och att hinna utföra de återkommande arbetsuppgifter som krävs för att hålla en bra kvalitet.
Det här ingår i Pensionshjälpen
Om ni väljer att teckna tilläggstjänsten Pensionshjälpen innebär det att vi utför en stor del av det administrativa arbetet åt er.
Vi tar hand om rapportering, bevakning och rättelser
- rapporterar anställningsuppgifter enligt vår och Pensionsvalets tidsplan
- rättar felaktiga anställningsuppgifter som kan uppstå vid uppdateringarna från ert lönesystem
- kontrollerar att korrekta pensionsavgifter lämnas till Pensionsvalet
- sköter kontakterna med Pensionsvalet
- bevakar tidpunkt för pension och hör av oss till den anställda före pensionsåldern
- kontrollerar att pensionen är riktig och registrerar pensionsavgång
- skickar pensionsbrev till er som arbetsgivare.
Service till era anställda
Era anställda kan kontakta oss för att få svar på frågor om sin tjänstepension och vi kan också hjälpa till med förhandsberäkningar på den kommande pensionen.
Åtgärder vid dödsfall
Vi sköter administrationen av efterlevandepension. Vi håller i kontakterna med dödsboet och Skatteverket och ansöker även om TGL-KL och efterlevandepension.
Kontakta oss för mer information
Vill du veta mer om vilka fördelar just din verksamhet kan få från Pensionshjälpen är du varmt välkommen att kontakta er kundansvarig eller någon av våra seniorkonsulter.