Nya KPA Direkt - vårt verktyg för pensionsadministration

Nya KPA Direkt är vårt verktyg för att administrera pensioner och det ingår i vårt baserbjudande.

Vårt administrationsverktyg är flexibelt, säkert och användarvänligt. Du har tillgång till allt du behöver för att kunna administrera era pensioner. 

Inloggningen är öppen vardagar kl. 07.00-19:00 och på helger kl. 07:00-17:00.

Modernt och flexibelt administrationsverktyg

Vi förbättrar kontinuerligt befintliga tjänster och funktioner samt utvecklar nytt i Nya KPA Direkt. Det gör att vi på ett bra sätt kan möta önskemål och krav från dig som är kund. 

Enkelt att göra beräkningar och simuleringar

I vårt verktyg kan du utföra beräkningar och simuleringar, rapportera och kontrollera uppgifter samt godkänna pensionsberäkningar när som helst under månaden. Dessutom informerar vi om nyheter, viktiga datum och annat som är intressant att veta för pensionshandläggaren. Kontakta oss om du vill veta mer.

Kunden hanterar själv sina behörigheter

Behörighet till verktyget sätts utifrån roller. Du som är kund ansvarar själv för tilldelning och borttag av dem. På så sätt är det enkelt att hålla alla uppgifter aktuella.

Läs mer om behörighet

Logga in med e-legitimation

För att logga in legitimerar en användare sig med vanlig e-legitimation eller med en e-tjänstelegitimation. Utöver den elektroniska ID-handlingen, behövs också en behörighet för att använda systemet. 

Läs mer om e-legitimation

Behöver du teknisk support?

Om du har behov av teknisk support för att komma igång är du välkommen att ringa oss på 0771-650 020. Tyvärr kan vi inte svara på frågor om e-legitimation. Kontakta utfärdaren för att få svar. 

Kontakta oss om du har frågor

Om du som arbetar med pensioner i en region, kommun eller på ett kommunalt företag har frågor - kontakta oss via 0771-650 020 eller arbetsgivare@kpa.se.

Vill du veta mer om någon av våra tilläggstjänster inom pension och försäkring? Hör av dig till våra seniorkonsulter.