Pensioner är ett av många viktiga arbetsområden för er som arbetsgivare. Tjänstepensionen är ett komplext område och ibland behövs extra hjälp. Vi har lång erfarenhet av pensioner inom kommun och region.
Rapportering, bevakning och rättelser ingår i Pensionshjälpen
Om ni väljer Pensionshjälpen kommer vi att utföra en stor del av det administrativa arbetet åt er. Vi kommer bland annat hjälpa er med att:
- rapportera anställningsuppgifter enligt vår och Pensionsvalets tidsplan
- rätta felaktiga anställningsuppgifter som kan uppstå vid uppdateringarna från ert lönesystem
- kontrollera att korrekta pensionsavgifter lämnas till Pensionsvalet
- sköta kontakterna med Pensionsvalet
- bevaka tidpunkt för pension och hör av oss till den anställda före pensionsåldern
- kontrollera att pensionen är riktig och registrerar pensionsavgång
- skicka pensionsbrev till dig som arbetsgivare.
Service till era anställda
Era anställda kan kontakta oss för att få svar på frågor om sin tjänstepension och vi kan också hjälpa till med förhandsberäkningar på den kommande pensionen.
Åtgärder vid dödsfall
Vi sköter administrationen av efterlevandepension. Vi håller i kontakterna med dödsboet och Skatteverket och ansöker även om TGL-KL och efterlevandepension.
Kontakta oss för mer information
Vill du veta pris och vilka fördelar just din verksamhet kan få från Pensionshjälpen - hör av dig till er kundansvarig eller någon av våra seniorkonsulter så berättar vi mer.